|
STIHL Injection (i)
Technologie STIHL Injection díky své inovativní technologii umožňuje pile MS 500i dosáhnout razantního zrychlení z 0 na 100 km/ha za báječných 0,25 sekundy. Plného výkonu je tak dosaženo prakticky ihned.Senzory měří tlak vzduchu, vnitřní a venkovní teplotu a předávají tyto informace řídicí jednotce. Ta může díky zjištěným hodnotám optimálně určit množství paliva a okamžik zážehu. Dávkování paliva je pak zajištěno otevíráním a zavíráním ventilu.
|
|
Jednoduché startování
Nejjednodušší startování nezávisle na tom, zda se jedná o studený nebo teplý start. Absence startovací polohy a snadný přístupnost k ručnímu palivovému čerpadlu zdokonaluje startování.
|
|
Dokonalá konstrukce s nízkou hmotností
Ještě více ergonomická práce díky nižší hmotnosti. Díky inteligentně lehké konstrukci, dovedené k dokonalosti, je MS 500i se zdvihovým objemem 79,2 cm3 nejlehčí ve své třídě. Její setrvačník je nezvykle malý a lehký, v důsledku čehož je výrazně potlačený gyroskopický efekt. To umožňuje snadné naklánění pily při práci, což se velmi pozitivně projeví především při odvětvování.
|
|
STIHL 2-MIX
Ekonomický STIHL 2-MIX motor s technologií kanálů 1-in-4 má vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček. Řetězová pila ušetří až 20% paliva ve srovnání s konvenčním dvoutaktním motorem STIHL bez 2-MIX technologie. Emise z výfuku jsou nižší až o 50%
|
|
Filtr HD2
Nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
|
|
Dekompresní ventil
Dekompresní ventil vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
|
|
ElastoStart
Následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
|
|
Zařízení pro napínání řetězu umístěné na boku
Napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
|
|
Olejové čerpadlo STIHL „Ematic S“
Doraz seřizovacího šroubu lze zasunout a tak dále zvýšit množství mazacího oleje. Vhodné pro použití v suchém dřevě nebo při provozu pily s dlouhou lištou.
|
|
Uzávěr nádržky pro snadné otvírání/uzavírání
Patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
|
|
Dlouhodobý systém filtrace vzduchu
Nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
|
|
Antivibrační systém
Silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
|
|
Nízký poměř výkon/hmotnost
Pila STIHL MS 462 CM je nejlehčí profesionální motorová pila ve své třídě do 70 cm³. Nízkého poměru výkon/hmotnost bylo dosaženo mimo jiné i novým válcem s šikmými žebry, lehkou klikovou skříní, setrvačníkem s optimalizovanou hmotností, lehkým krytem řetězky. Další snížení hmotnosti je možné užitím lišty Rollomatic ES Light.
|
|
Kompenzátor
Kompenzátor STIHL, regulační systém v karburátoru, se stará o to, že i přes stoupající znečištění vzduchového filtru zůstává výkon motoru, kvalita výfukových zplodin a spotřeba paliva po delší dobu téměř konstantní. Teprve když dojde k citelnému poklesu výkonu, musí se vyčistit vzduchový filtr. Tak je možné pracovat velmi dlouho bez údržby.
|
|
Matice krytu řetězky jištěné proti ztrátě
Eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
|
|
Systém mazání řetězu Ematic
STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
|
|
Směrové lišty
Pro snadnější směrování zápichových řezů jsou na krytu ventilátoru zhotoveny značky. Uvedené značky slouží pro snadnější směrovou kontrolu a bezpečnější vedení pily při zápichových řezech.
|
|
Optimalizovaný ozubený doraz
Délka zubů ozubeného dorazu byla přizpůsobena rádiusu kmene. Zuby ozubeného dorazu se při nasazování pily do řezu snadněji zakusují do řezaného kmene.
|
|
Tlakový senzor a senzor vnitřní teploty
Kromě senzoru venkovní teploty v tlačítku Stop je MS 500i vybavena i senzorem tlaku a vnitřní teploty. Ten měří při startování okolní tlak a za provozu teplotu motoru v klikové skříni při každém otočení klikového hřídele. Senzorika rozpozná tyto hodnoty v reálném čase, čímž se systém od prvního zážehu přizpůsobí konkrétním podmínkám použití. Palivo se optimálně dávkuje a tím je dosaženo vždy perfektní, flexibilně se přizpůsobující chování motoru při provozu.
|